Avd.39 Johanna Sköterska!

Precis så har jag svarat i min egna telefon under dagen! Idag stod jag på helt egna ben för första gången, gissa om jag inte kunde sova inatt!? Idag har jag alltså rondat själv, lånat läkemedel från andra avdelningar, förberett en patient inför operation, verkställt läkemedel själv, tagit emot en patient från AVA, skickat en patient på mellannålsbiopsi, skickat en patient på ultraljud av gallan, skickat en patient på koloskopi, kontrollerat avdelningens akututrustning, haft mini-updates med mitt bästiga underskötersketeam, skickat hem en patient på permission, delegerat, prioriterat, skickat remisser och blivit avbruten typ 3511 gånger! Det bästa av allt är att dagen gick bra, att alla är nöjda & glada och att kvällen tyckte jag hade gjort mycket under dagen. Jag är lättad över att jag var i fas, faktiskt lite tidig, och att denna dag är över! Imorgon väntar ännu en dag och många framöver =)


Kommentarer
Postat av: Berit

Vilket fint kort på dig. Va kul att allt går bra på kobbet o att du trivs. Nu är det inte långt kvar tills han kommer hem ( mannen i ditt liv). Kram på dig från din svärmor.

2013-07-24 @ 11:06:56
Postat av: mamma

patienterna kan känna sig trygga på avd 39! kram och fortsatt lycka till på jobbet.Håller med dig Berit, jättesöt sköterska!

2013-07-24 @ 11:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0