Att slippa ansvar

Idag när jag kom till jobbet stod jag inte överst på tavlan som skvallrar om vilket team man ska ingå i för dagen. Efter att ha läst rapport visade det sig att jag skulle gå som undersköterska eftersom den andra sköterskan hade jobbat kvällen innan och därför automatiskt blir rond-ansvarig sköterska dagen efter. Detta innebär att jag bara får ägna mig åt patienterna men samtidigt vara "syrra" när det behövs. Det var en helt fantastisk upplevelse att få göra jobbet utan att ha huvudansvaret! Till hösten och resten av året kommer upplägget tydligen vara så att man är två syrror och en uska per team under majoriteten av dagpassen. På kvällar & helger är man en syrra och en uska precis som vanligt. Idag fick jag alltså en försmak och som jag gillade det! Jag som trodde jag skulle få hjärtinfarkt innan jag blir 30 kan nog skjuta på det tills jag blir 35 iaf ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0