Bäbisar!

Idag har jag varit på avd. 17 (BB för planerade snitt). Dagen innehöll hela fem kejsarsnitt på kvinnoklinikens operationsavdelning vilket resulterade i att tre flickor & två pojkar välkomnades till världen =) Jag observerade överallt i salen och fick vara med vid den första omvårdnaden av barnen dvs. gnugga, mäta, väga, tempa. Allt det andra runtomkring iakttog jag mest. Det var generellt sett stora barn och var allt från rosiga till mer blå/lila vilket var nyttigt för mig att se hur de togs omhand på olika sätt och hur de i slutändan mådde lika bra allihopa! Efter en sådan här fantastisk dag kan jag inget annat konstatera än att barn är livets bästa, att barnmorska är drömjobbet och att jag hoppas att jag aldrig kommer behöva genomgå ett kejsarsnitt!! Tack för idag, det här kommer jag leva på länge =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0