Vilken härlig dag!

Trodde imorse efter att ha jobbat kväll att denna fredag skulle bli kaos. Tvärtom blev det bästa dagen! Jag hade fyra egna patienter, en utskrivning och en inskrivning från IVA. Däremellan har jag satt PVK, lagt om PICC-line & CVK, rondat, dragit pigtaildrän, spolat drän, satt kateter, rapporterat till annan avdelning m.m. Det roligaste är nog dock att jag jobbat självständigt, varit nöjd med mina prioriteringar och fått sån där go patientkontakt. Det är ju hos patienterna man ska vara. Skriver journal i ultrarapid för att hinna med så mycket patientnära arbete som möjligt. Nu tar jag helgen från världens bästa jobb!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Den "syrran" vill jag ha om jg hamnar på sjukhus!!!Du måste va bäst! Kram från stolt mor!

2013-04-19 @ 18:39:55
Postat av: Berit

Jag håller med dig Anna-Lena. Kram

2013-04-20 @ 10:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0