Ambulansen dag 1

Min första dag på ambulabsen var seg men full av nya intryck. Supergoa handledare, vilopauser i soffan under en filt, supergott kaffe och snälla utryckningar som passade en noob som mig! Idag har vi städat ambulanserna och lagt i en extra våtdräkt till mig om vi måste ut på havet. Doch har jag kommit till insikt i hur bra koll man måste ha på alla penaler som otroligt nog får plats i en ambulans och vilken enorm medicinsk kunskap som krävs. Det är inte bara att följa en klar ordination utan kunna de generella riktlinjerna som ett rinnande vatten. Dagens stora plus går nog ändå till mig som lyckades sitta bakofram 50% av resorna hehe ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0