Sista dagen på ambulansen

Nu är min tid i grönt & neon över. Idag hade vi två bröstsmärtor (varav en på anstalten), en stroke och ett RAPS-larm på självmord. Den sistnämnda fick vi vända på då polisen redan hade läget under kontroll (som tur var). Förutom att jag till stor del har botat min åksjuka har jag lärt mig extremt mycket om kommunikation, hur man arbetar med lite resurser i små utrymmen men ändå kan göra extremt mycket, hur mycket stöd och lugn till anhöriga och patient betyder samt hur skört livet är. Att vi kör extremrally med blåljus och hela trafiken öppnar sig för att alla såklart vill göra allt för att ett liv ska kunna räddas är lika rörande varje gång! Hejja livet och kärleken <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0