Ambulansen dag 3

Idag var det jag och fyra skalliga gubbar med gubbmage som höllställningarna i Nortan! Dagen till ära fick jag parkera min röda fara i ambulansgaraget. Idag har vi hunnit med fyra utryckningar. Jag ökar sakta men säkert en per dag. Idag tog vi hand om en kraftig infektion, smärta, svimningskänsla och ett lågt blodtryck. Förutom att kika på röntgenbilder av en slinkled, ätit nybakt bulle och inventerat ambulanserna har jag slängt käft med en av gubbarna så mycket så att jag är glad över att jag får jobba med ett nytt team varje dag! Imorgon önskar jag dock lite mer action. En förlossning, ett hjärtstopp, en ofri luftväg, en sväng på havet eller massiv blödning. Alla ska ju förstås klara sig finfint men bara så att jag får öva lite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0