Sämsta praktiken

 

 

Idag hade jag min riktiga första dag på psyk och redan efter en timme slog depressionen till! Min handledare var verkligen inte den typen som jag trodde arbetade med psykisk ohälsa (jag trodde dumt nog att det nästan bara var övermänskliga starka änglar som klarade av det jobbet). De enda gångerna hon log på hela dagen var när hon nästan hånlog bakom ryggen på en patient och när hon pratade med en läkare om långfärdsskridskor. Däremellan sa hon inte många ord till mig, gick plötsligt iväg utan att säga varför, satt med ryggen åt mig och berättade inte någonting alls om sitt jobb, avdelningen eller patienterna. Jag fick fråga, fråga, fråga och fick alltid korta, korta svar. Hon var också extremt virrig och fumlig och även när jag påpekade att det var fel antal tabletter som låg i dosetten som hon delade ut så reagerade hon inte förrän patienten själv påpekade att det inte stämde. Och när vi skulle gå och fika berättade hon inte ens att jag fick ta smörgås & kaffe utan det fick jag fråga några andra (ni som arbetar inom vården vet att det absolut inte är självklart på en vanlig tisdag..) och trots att det inte fanns en ynka liten plats till mig att sitta på så tittade hon inte ens på mig eller sa var jag kunde hämta en annan stol. Det var till sist en snäll kollega som sa att hon kunde dricka sitt kaffe vid datorn. Jag fick intrycket av att hon inte ville ha mig där eller att hon inte tyckte om sitt jobb. När man kommer ny till en arbetsplats vill man att någon tar hand om en, tillhandahåller info och ger stöd. En läkare kom och frågade mig om jag ville följa med på ett patientsamtal och jag sa ju självklart Jaaa! med ett leende men direkt högg min handledare till och sa Nej, hon är inte redo för det! Tack och bock för den passningen och jag insåg rätt snabbt att en sådan sjuksköterska vill jag absolut INTE bli som sätter kroksben för sina elever. Högre makter, låt dessa 4 veckor gå kvickare än kvickt!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Nej men usch! Det låter ju hemskt :( Så ska du väl inte behöva ha det! Kan du inte prata med någon så att du kan få en annan handledare? Annan avdelning? Det ger ju ingenting om du ska gå runt utan att känna dig välkommen och utan att få lära dig någonting! Hoppas det löser sig för dig!

2012-03-06 @ 22:14:46
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/
Postat av: mamma

förlåt att jag inte ringde ikväll, men plötsligt var kl. för mycke o jag visste att du ska upp i ottan. säg till din handledare att du vill ha stöd o info. det är hennes jävla uppgift..!såna gör mig arg..grgrgr! stå på dig, henne ska du aldrig jobba med iaf. kram

2012-03-06 @ 22:15:29
Postat av: felicia - fotokobran

hejsan, jag tänkte bara höra i fall du är intresserad av hur man hamnar på blogg.se's mest aktiva? :)

2012-03-07 @ 20:33:29
URL: http://fotokobran.se
Postat av: J O H A N N A

Jaa hade hon varit likadan igår och idag hade jag inte tvekat på att byta! En bättre start kan man verkligen få men nu har hon ändrat skepnad lite grann. Tror att hon är den typen som man måste visa vad man går för. Nu känns det äntligen som att de här veckorna kommer kunna gå bra ändå! =)

2012-03-08 @ 16:34:08
URL: http://gandhis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback