Daimkakor


 


 


 
Ingredienser:
400 g smör
2 dl socker
2 tsk bakpulver
6 dl mjöl
15 st Dumle
30 st Noblesse
3 st Dubbel-Daim
30 st aluminiumformar

 
Tillagning:
Låt smöret bli rumsvarmt. Blanda det sedan med sockret och därefter med mjölet och bakpulvret. Låt smeten vila i kylen 30 minuter. Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut ca. 30 st aluminiumformar på en plåt. Rulla smeten till 30 små bollar och lägg en boll i varje form. Halvera dumlisarna. Tryck ner en halva dumle i varje form och lägg sedan en lagom stor daimbit ovanpå. Kör in plåten i ugnen och grädda ca. 10 minuter så att chokladen smälter. Tag ut plåten och placera en Noblesse snyggt på varje form. Låt de små godisverken sedan stå svalt i kylskåp tills det blir dags för en fikastund. Jag ska ta med mig dessa till praktikplatsen som tack för att de har stått ut med mig och alla mina miljarder frågor :)

 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0