Mindfulness

Det har blivit dåligt med nyttigt här på bloggen. Alldeles för mycket tänk på resor, kläder, inredning, blaha blaha... Men så är det ibland. Ibland orkar man inte koka rotfrukter, hacka sallad, tänka på utsvultna barn, fred på jorden, sjukdomar och orättvisor. Ibland är det bara skönt att få låtsas att jorden är som en stor mjuk fluffig boll med smultron åt alla. Hur ska jag kunna njuta av livets goda om jag hela tiden tänker på allt som jag tycker är fel och dåligt? För en liten stund behöver jag nog vara precis så onyttig som jag är just nu. När krafterna kommer igen ska vi allt ta tag i det där...allt det där som inte Obama och Reinfeldt fixar. Jag lovar ;) Men just nu får ni stå ut med lite smågodis. Ok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback