...Zzzz...

Det känns i kroppen att det var tenta igår. Dagens föreläsare sa att det var som att prata till ett grått moln. Ämnet Statistik skingrade inte molnet direkt utan jag kände mer och mer hur jag slöt in mig i mitt lilla rum. Det var rena grekiskan och jag blir nästan arg när jag måste lära mig räkna ut korrelationskoefficienten för att sedan se efter i en Chi^2-tabell om undersökningen är signifikant eller ej. Jag menar, vem säger att hela världen kan jämföras med en normalkurva? Bullshit! Och vem fan kom på den där Chi^2-tabellen? Har någon verkligen kontrollerat att den ens stämmer?.. Ursäkta språket men jag blir så irriterad.
Statistik är jävulens påfund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback