Höstmarknad

Tog ett rejält brake från böckerna och gick ner till stan för att se om höstmarknaden var något att ha. Mest en massa barn som tydligen hade raklödder-krig... hederliga vattenkrig hör tydligen till historieböckerna. Det luktade brända mandlar överallt vilket slutade med att jag köpte en rem häxvrål. Jag tycker faktiskt dagens marknader måste skärpa sig lite. Det går inte ut på att sälja tusen strumpor eller fula t-shirtar utan det ska ju vara genuint och hemmagjort! Salami, lovikavantar, renskav, marknadskarameller, hattar och remmar. Inget annat massproducerat för då försvinner ju hela charmen.
På hemvägen åt vi en varsin baguette med skagenröra och köpte med oss surdegsbröd till morgondagens frulle. Hade jag inte tentapluggat nu hade jag tänkt åh, vad gott men allt som finns i min skalle nu är allt LDL och glukos jag måste göra av med för att inte drabbas av det metabola syndromet... crap!

Kommentarer
Postat av: Helena

ja orange o lite röd-lila :) vill ha i blått också

2011-10-06 @ 10:23:29
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback