Operation

Idag har jag sett mitt livs första öppna liggsår på en förlamad man som levt på tok för länge utan hemtjänst. Det var ingen vacker syn och jag trodde aldrig att det kunde vara så ÖPPET som det faktiskt var. Stackars!! Idag har jag även spolat hematurikateter och slutligen varit med på operation. Det var en tunntarmsresektion på en patient med Crohn's som istället blev ett evigt bortplockande av adherenser. Jag orkade inte stå kvar på min pall (som jag hade för att se allt uppifrån) så jag gick hem 1 timme efter min egentliga sluttid. Det var inget läskigt alls utan tvärtom -hur spännande som helst! Kanske blir det op.syrra av mig en dag, vem vet ;D
Nu ska jag laga mat och se ett avsnitt Homeland. Upp med tuppen imorgon igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback