Första praktikdagen!

Idag har jag haft min första praktikdag här på Norrtälje Sjukhus kirurgiavdelning. Det är mestadels bukfall, vilket gör det till väldigt varierande och spännande. Har fått ge antibiotika i PVK, tagit blodtryck, puls och saturation. Vi har blandat mediciner, gått ronden och skrattat oväntat mycket! Det var en riktigt trevlig avdelning med en härlig stämning och min handledare var supermysig och stöttande! Hon tyckte vi skulle fixa så att jag får vara med på en operation och det vore ju verkligen hur intressant som helst!!
Imorgon ser jag fram emot ännu en tidig morgon och en dag på avdelningen. Imorgon är det även fredagmys vilket innebär frukost och fika på jobbet =)

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh jag kan verkligen se dig som sjuksköterska :) Du kommer bli grym!

2011-11-10 @ 23:40:28
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/
Postat av: Berit

Jag håller med Elin. Du kommer att bli en fantastisk sjuksköterska.

Kram

2011-11-11 @ 14:53:16
Postat av: J O H A N N A

Tack sötnosar!! =D

2011-11-13 @ 16:04:21
URL: http://gandhis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback