Internationella Sjuksköterskedagen

Idag den 12 maj är det internationella Sjuksköterskedagen! Vet inte riktigt vad jag ska göra med den informationen men kanske är det ett sätt att uppmärksamma yrket och vikten av hur mycket de behövs. Tycker verkligen de ska förhandla fram lite mer lön innan det är dags för mig att börja jobba ;) Inte för att det skulle stärka min glädje till ämnet men för det ansvaret du har som sjuksköterska tycker jag definitivt att det är berättigat en högre lön. Å andra sidan är det många yrkesgrupper som jag tycker är värda en högre lön, tex. lärare!

Kommentarer
Postat av: Elin

Håller helt med..vad hade vi gjort utan sjuksköterskor och lärare liksom!? Nej, i stället betalar vi skyhöga löner till tex tekniksnubbar som sitter och ser till att vi kan titta på tv och surfa utan problem..snacka om felprioritering!

2011-05-12 @ 13:18:30
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/
Postat av: J O H A N N A

Eller hur. Jag tycker alla kan få lika mycket i timlön oavsett vilket jobb man har. Sedan kan de jobben som ingen vill ha men som är livsnödvöndiga få lite mer så att det ändå lockar folk till att jobba med det. Det skulle ju aldrig funka i praktiken men önsketänka kan man ju alltid ;D

2011-05-12 @ 14:15:17
URL: http://gandhis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback