Nobelpris nästa!

Vi kom på en fullkomligt genialisk idé idag i skolan och jag funderar på om vi faktiskt inte är värda ett Nobelpris för det! Vi tror nämligen att björnarna har svaret på hur man kan förebygga och undvika liggsår och blodproppar. Tänk hur länge björnen ligger och sover när den gått i ide. Om vi människor skulle sova lika länge skulle vi dödens dö och det ganska snabbt. Björnen har ju helt klart någon slags fysikalisk mekanism som hindrar dessa patofysiologiska processer och om vi skulle kunna komma på hemligheten bakom den mekanismen så skulle miljontals människor få ett värdigare liv. Visst är det en sjukt bra idé?!
To be continued säger jag bara ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla gumman, det pågår redan forskning på ämnet.Men det smart av er att komma på det!

2011-05-12 @ 14:36:28
Postat av: J O H A N N A

Haha Urban sa också att det gick ett program om det förra veckan! Bara jag som missade det tror jag ;)

2011-05-12 @ 16:56:47
URL: http://gandhis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback