Det var bättre förr

Jag vill ha sommarlov. Precis sådär som när man var liten. Man ska vakna till fågelkvitter och solljus, ta ett morgondopp i sjön, äta frukost ute på gården, springa omkring i bikini och klänning hela dagen. Bada tills fingertopparna blir små russin och dra ett streck för varje dopp i hopp om att slå rekordet från förra sommaren. Leta mask i maskhögen, ro ut med ekan, ösa lite grann när det behövs och spendera timmar stirrandes på ett flöte som aldrig sjunker. Äta jordgubbar och mjölk och sitta inlindad i en filt och kolla på solnedgången medan grillelden blir glöd. Det ska kännas som en evighet, nästan så långt att man tröttnar och till slut tar fram skolböckerna för att förbereda sig. När skolstarten närmar ska man ha miljarder myror i benen och man springer till skolan lika fort som ur startblocket på 100 meter. Varför är det inte så nu?
Nu ska jag äta min äggmacka, ta av mig de äckliga springkläderna för en lång varm dusch och krypa ner i sängen. Imorgon är det min andra dag på Torpet. Vecka 1 av 8. Det är mitt sommarlov :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback