Vilka skor är du?

I brist på annan mental träning fick jag en dag för mig att ett par skor säger väldigt mycket om personen som bär dom på sina fötter. På jobbet går alla runt i sköna jogging eller ecco-sandaler. Man ska vara rädd om sina ben och sin rygg inom vården, det är så vi tänker helt enkelt. I stockholm häromdagen gick väldigt många omkring i väldigt, till synes, obekväma skor. Klackar hit, platåer dit. Fashion against Hallux Valgus.
När jag själv funderade över vilka skor jag är så slog det mig att min lilla drömmande själ också behöver ett par skor. För när jag sätter på mig mina jogging så sätter min själ på sig sina tåspets. När själen dansar springer jag som bäst. När jag varken har jogging eller tåspets går jag helst runt som jag är, med gräset mellan tårna. Jag är alltid kall om fötterna och tycker om att vara det. Om fossingarna är varma så har jag nog feber!
Vilka skor är ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0