Första dagen i skolan

Idag har det känts lite som att jag varit med i en film. Lullat runt som i en helt annan värld. Området KTH/Sophiahemmet är så himla fint och alla stora fina stenbyggnader känns nästan som taget från Harry Potter eller Da Vinci koden. Dessutom såg jag en albino, vilket inte händer så ofta. Hursomhelst gick vi runt på skolan (kändes som en labyrint), fick en massa papper & info (jag var helt lost efter 30 minuter) och till sist tog vi kort (jag såg ut som ett troll i vanlig ordning). Korten skulle sedan läggas ut på skolans hemsida så att vi ska kunna känna igen varandra. Haha nice!! Det bästa med dagen är nog att det verkar gå ett par trevliga tjejer i klassen som också är nya, vilket är jätteskönt! Dessutom verkar det vara en väldigt personlig skola där man har bra kontakt med alla lärare. Nu ska jag smälta dagen och alla intryck. Imorgon är jag ledig :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Satt och googlade på läkemedelsräkning II och så kom din blogg upp :) Ska skriva tenta i det imorgon på KAU, läser till sjuksköterska, termin 4 nu. Har du också läst där, eller läser? Har knappt kollat din blogg så kan ha fattat fel (behöver ju plugga så får kolla in den senare;) ).

2011-08-23 @ 18:19:50
URL: http://eklofanna.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

vilken mysig beskrivning av din skola!



och tack för din fina kommentar. det gör mig glad att veta att jag har dig som läsare.

2011-08-23 @ 22:09:51
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: J O H A N N A

Anna: Åh lycka till på provet idag! :) Yes, jag läste termin 1 & 2 där. Nu ska jag läsa termin 3-6 på Sophiahemmet eftersom min kille fick jobb i Norrtälje (några mil norr om Sthlm). Haha du är välkommen tillbaka ;D



Tack detsamma Lovisa! :)

2011-08-24 @ 09:15:41
URL: http://gandhis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback