You got mail

När jag äntligen kom hem efter en mycket seg men bra dag på jobbet och öppnade min inkorg gjorde dåtiden sig påmind. När jag gick i 9:an, det vill säga drygt 6 år sedan, fick jag tre brevkamrater via skolan som en del av svenskaundervisningen. En tjej bodde i Finland, en annan tjej i Kina och slutligen en kille i Egypten. Brevväxlingen med den finska tjejen var mycket idelig och spännande medan tjejen i Kina samt killen i Egypten och jag bara utböt ett enda brev med varandra innan det dog ut i sanden, såsom brevväxling ofta gör. Men så idag hade killen från Egypten letat upp mig på Facebook och skrivit ett meddelande om hur han hade hittat mitt brev i en byrålåda och kommit på att han ville återuppta kontakten.
Jag är liksom 22 år idag och brevskrivande var lite småkul när man som sagt gick på högstadiet. Men frågan är hur man säger nej på ett trevligt och förstående sätt? Jag har ju varken ork, intresse eller lust med detta. Vill jag veta något om Egypten så letar jag ju upp det på google, inte skickar ett brev och väntar på svar i hundra år.
Skickar ni brev?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0