Valord

Tänk att ett musikgeni & en Skövdebo kan höja trivselfaktorn så enormt på jobbet. Just idag spelade de varken instrument eller körde Volvo utan mest spred sin livfulla glöd. Inte ens de största missöden kunde rubba stämningen och det kändes på en gång att detta laget spelade i de högre divisionerna ;)
Det är så märkligt egentligen hur unga, fräscha sommarvikarier kan pigga upp den tröttaste, slöaste surgubben. Nu finns det ingen sådan gubbe på vår avdelning men ni förstår säkert undermeningen? Kort och gott vill jag nog försöka föra fram någon slags politisk fana angående den svenska äldreomsorgen men i vilken riktning vet jag inte. Jag vet bara att man oftast inte hittar en erfaren & driven personal i samma individ. Dessa egenskaper kräver därför oftast två kategorier av individer: ordinarie & tillfällig personal. Kreativiteten, glädjen och energin har en tendens att pysa ur de ordinarie som sliter pga. sin bristande kvantitet. Men så fort extrapersonalen, vikarierna och ferierna kommer så tar alla en djup inandning och fyller sina lungor med ny energi igen. Samma energi som de besatt när förra årets sommar led mot sitt slut. Samarbete och lagkänsla är, efter blodsband och kärleken, den starkaste viljan. Mina politiska valord i det hela blir därför: Låt det vara sommarglädje året om för våra gamla! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0