Final destination

Enligt denna sida kommer jag dö, 78 år gammal, i december 2066. Det är 56% risk att orsaken är cancer, 24% risk att det sker genom en bilolycka och 12% risk att jag dör av ensamhet. Det låter extremt tragiskt men tyvärr är det nog verklighet för många. Ensamhet kväver livskraften tills det inte finns någonting kvar värt att leva för. Och sanningen är ju att vi inte lever för oss själva utan för varandra och tack vare varandra, precis som alla andra flockdjur. Enligt testet har jag alltså 20 801 dagar kvar. Tänk om det är sant? Kommer min livsväg se annorlunda ut nu när jag vet att min sista dag inte kommer förräns om 56 år eller om jag istället lever varje dag som om den vore den sista? Eller bör jag helt enkelt, som jag gjort hittills, leva som jag känner och möta döden när stunden är inne? Ja livet är alldeles för kort och värdefullt för att inte leva i nuet! =)

Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet. (Stig Johansson)
Att våga är att bara mista marken för en stund. Men att inte våga något fast man vill, är att förlora sig själv och mer därtill. (Adolphson & Falk)
Att leva "rätt" betyder inte att du lever längre. Det känns bara så. (Klara Johansson)
Att leva är inte tillräckligt. Solsken, frihet och en liten blomma måste man också ha! (H.C. Andersen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0