Crescat scientia - Må kunskapen växa

En gång i tiden, jag skulle bestämt vilja kalla det för min språkliga glansperiod, inhandlade jag mig en bok samt ett kollegeblock. Det var inte vilken bok som helst utan självaste "Latin och dess historia". Avsikten var såklart att lära mig latin. Vid sidan av skolan. På min fritid. Helt på egen hand. Mycket ambitiöst. När jag öppnar kollegeblocket idag står det ett enda ord skrivet och det är latinska motsvarigheten till "hej". Hmm...
Ungefär detsamma gäller min körkortsbok. Inte riktigt men inte heller ljusår ifrån. Tror det hela handlar om självdisciplin. Har väldigt svårt att ta tag i saker om jag inte känner någon press. Självklart känner jag av den tidsmässiga presssen men den är inte lika påtaglig i nuet som tex. en lärare. Själva sensmoralen med det här inlägget är alltså att jag ska ta mig i kragen. Från och med nu finns inga viktigare saker längre. Jag och min bok om bilar ska bli kompisar och lära känna varandra utan och innan. O K ?!
Nu kööör vi! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0