Book of Life

Igår köpte jag hjärnans bästa vän, stressens lugnande hand, minnets backup -Kalendern! Hittade en turkos med perfekt överblick och linjer i precis den riktningen jag vill ha dom. Min kalender måste se ut som jag tänker annars går det inte. Den ska vara som en bästa vän som vet precis hur jag menar och som jag kan läsa av utan att knappt behöva titta.
Veckans (v.30) ordspråk i kalendern kommer från Colette:
Vilket underbart liv jag har haft. Jag önskar bara att jag hade insett det tidigare.
Budskapet är tydligt och det är inget att orda om. Livsfilosof är lätt att vara med facit i hand och att försöka vara tacksam för det man har och leva i nuet är uppenbart men ibland lättare sagt än gjort. Samtidigt tror jag att det är den nyfikenheten och onöjdheten som driver mänskligheten framåt. Hade vi nöjt oss med häst och vagn hade vi aldrig kommit till månen och hade vi nöjt oss med ett leende hade vi aldrig hittat vår livs stora kärlek...

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh jag måste också skaffa ny kalender! Min tar slut nu i veckan.. :S

2010-08-01 @ 16:31:50
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0