KAU

Måste nog säga att första dagen på skolan känns sådär. Enligt min studievägledare är studieuppehåll inte lämpligt för oss som blir "sista kullen" som läser enligt det gamla upplägget eftersom det blir svårt att hoppa in kommande klasser som läser efter det nya. Om det eventuellt ändå skulle bli aktuellt med ett studieuppehåll så får jag kanske läsa på en annan ort då för att lättare komma in i undervisningen igen.  Men i dagens läge är min hjärna inställd på tre tuffa år och sedan livslång lättnad! Och det känns så skönt att jag har både Sandra, Petra, Linn, Linn, Therese & Joanna på samma universitet! Riktiga guldklimpar* Dag 1 av typ 900 är i alla fall gjord och snart ses vi på Lasarettet eller i Läkare Utan Gränsers tält någonstans i Chad... På återseende ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Mm nu så här i efterhand känns det som en barnlek ;) Men jag kom tydligen ganska lindrigt undan också. Tror det har med Aloe Veran att göra ;) Haha!

Där jag var, på Memira, så ingår omoperationer så länge man anser att det är riskfritt och att det kommer leda till en förbättring, men det är typ bara 5-10% som måste göra kompletterande operationer för att rätta till något. Men som sagt, det ingår i priset. Det värsta som kan hände är väl att du ser lika dåligt efteråt som innan...men det är ytterst liten risk för det.

Sen beror det ju på vilken typ av operation du gör. Jag gjorde en Lasek som är säkrast eftersom man inte gör något direkt ingrepp i ögat. Men det är också den som är obehagligast efteråt, men jag tyckte det var ganska överkomligt :) Under lasik gör man en "flik" i hornhinnan och kör med laser under..den känns nästan inget efteråt men är större risk eftersom man har ett "öppet sår" i ögat.

Men det är bara att höra med dem :) Jag kan varmt rekommendera!

2010-09-03 @ 10:13:24
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/
Postat av: sandra

Du är så duktig! Du kommer klara detta galant! Och vi finns här <3

2010-09-12 @ 22:36:17
URL: http://sandrasjokvist.blogg
Postat av: Elin

Aa jag vet :P Jag köpte den klänningen av precis samma anledning ;) Tyckte inte ens den var så fin på bilden :P Haha! Men jag tycker om den :) Går liksom att ha både till vardags och till fest ;)

Med mig är allt bara bra :) Hur är det själv? Ja jag vet det var sjukt längesen vi sågs! Men har inte varit mkt i kga sen jag flyttade..hör av mig om jag gör något lite längre besök så kanske vi kan ta en fika ;)

2010-11-12 @ 09:40:19
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0