Friday I'm in love

God förmiddag!
Idag känns det bättre i ljumsken/höften :) Sitter i soffan framför Efter Tio med min Starbucksmugg i högsta hugg. Sahlene är där, ni vet hon som spelade Kerstin i Barnen i Bullerbyn. Det är inte ofta jag blir imponerad över artisters sätt att bjuda på sina djupare sidor men hon är en av få som verkar vara berikad med ett stort förråd av sunt förnuft. Jag tycker om att lyssna på människor som diskuterar de där små sakerna i livet som man ofta inte pratar om. De där små sakerna som gör oss till dom vi är men som man samtidigt förväntas hålla till sig själv. Varför man beter sig på ett visst sätt eller varför man tänker som man gör.

Är det mitt sätt att tänka och mitt handlande som gör mig till Johanna eller är det blicken i mina ögon? Finns det någon form av andligt väsen inom mig eller är min personlighet bara ett resultat av mina erfarenheter och min historia? Kan man kontrollera sina gränser eller är jag kapabel till precis vad som helst beroende på hur pressad jag blir? Hur stor makt har man i så fall egentligen över sig själv? Kan man visa/avslöja sitt JAG till 100%? Om så bara för en själv?... Skulle jag i så fall fortfarande vara Johanna i dens ögon jag avslöjar mig för eller faller respekten för en individ som inte har några hemligheter eller outforskade områden?
Nu ska jag duscha & sedan luncha med Elin! Trevlig helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0