Sweet dreams

Det är nog inte bara hos mig som längtan efter varmare breddgrader, sol & upplevelser växer så det knakar. Den här stan, speciellt i det här vädret, tar verkligen orken ur mig men nu har vi äntligen bestämt oss för att resa iväg i februari-mars under 3-4 veckor! :) Westcoast is the shit så Los Angeles, San Diego, Las Vegas och Grand Canyon är mina önskemål. Vore ju toppen om vi hann med alla ställena hihii. Tänkte boka biljetter strax efter jul och som jag längtar!!
Var i världen vill ni vara just nu?

Nu ska jag hänga tvätt. Undra om jag inte ska överraska med lite våfflor ikväll också. Har hämtat ett rött snyggt våffeljärn idag som affären fick skicka efter. Har ingen grädde dock, tror ni det funkar med Lätt Crème Fraiche?
Imorgon bitti ska jag piska kroppen i badhuset med Sandra och Sofia. Om jag orkar upp vill säga ;P


Mormors våfflor:
4 ägg
5dl mjölk
4-5msk smör
5dl vetemjöl
2tsk bakpulver
Blanda vetemjölet och bakpulver i en bunke. Knäck äggen och dela vitor från gulor. Vispa vitorna till hårt skum med elvisp. Smält smöret och rör samman smör, mjölk och mjölblandningen. Rör slutligen försiktigt ner de vispade vitorna. Låt smeten stå en stund innan gräddning, gärna över natten om möjligt. Grädda och servera med sylt och grädde.

Kommentarer
Postat av: Elin

Aha! :) Ja Aloe Vera är bra för all hud och slemhinnor. Kommer du ihåg från biologilektionerna att vi har hud även i tarmsystemet? ;) Därför det är så bra för magen! Rensar ut slaggprodukter, optimerar upptaget av nyttiga ämnen m.m. Och munnen består till största delen av slemhinna (tandkött) och det mesta av hälsan sitter i hur välmende tandkött man har och inte hur vita tänderna är :)

Haha! Värsta Aloe Vera-nörden ;) Men självklart får du handla av mig, special price for you liksom :P

Kul att du börjar blogga igen!

Kram

2009-11-19 @ 23:52:00
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0