pengar rullar in det går bra nu

Berättade jag att jag hittade en hundralapp utanför porten häromdagen?
Vi kom hem från bion ganska sent när jag såg att den relativt nypressade pengen låg där i regnet. Antagligen har någon haft den i fickan, tagit upp bilnycklarna och dragit med sig den upp.
Jag kunde inte ta den. Vilken ångest jag skulle få.
Så jag la den inne i trapphuset ovanpå postlådorna i entrén och tänkte att den som saknar den förmodligen blir glad imorgon när denna person hämtar sin post.
Nästa eftermiddag låg hundralappen kvar. Nej, nu va den allt min. Hittelön 100%. Jag handlade mat för den. Mjölk, kesella, nudlar, grädde, ägg och kaviar. Bra peng det där. Alla andra i huset skulle nog festa upp den. Nu blev den mat. Eller gratis bio? ;)
Skulle ni ta upp en hundralapp som ni hittade på gatan?



Nu har vi sprungit, Ronja och jag. Till, runt och hem från barkbanan. Bra jobbat vännen! Solen lyser och jag mår bra. En fin höst/vinter dag att minnas.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha men Johanna! :D Jag skulle ha tagit den direkt om jag hittade den på gatan :)

2009-11-24 @ 14:41:56
URL: http://emmbom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha jaa men det är faktiskt lättare sagt än gjort!

2009-11-26 @ 10:55:50
URL: http://gandhis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0