Bara jag och min kära vapendragare

För att stilla mina sockerbegär kom jag osökt att tänka på träning och hur kul det är! Efter fredagens gym- och simpass i badhuset hade jag träningsverk seriöst hela helgen.
Förut har jag inte haft några problem med att gå på gym och diverse pass. I skövde var vi på Nautilus stup i kvarten och i Oslo, nej där blev det inte så ofta, men vi provade ändå SATS och Gold's Gym några gånger.
Nu däremot känns det bara jobbigt.
Tror problemet ligger i att jag måste gå dit själv. Det känns tryggare att ha en vapendragare med sig som man kan skratta och göra bort sig med utan att skämmas. För träning ska ju vara kul! Att gå ut och springa eller ge sig på Crosstrainern i källaren på Selkroksvägen är en helt annan sak. Kondition kör jag mer än gärna själv. Inga andra deltagare. Inga åskådare. Bara jag och min spellista. Okey, Ronja får gärna hänga på!
Tror däremot att badhuset kan vara det ställe dit jag kan tänka mig att knalla iväg själv. Dels för att det är nära och för att det är ett behagligt och o-ytligt ställe att vara på. Tänk vad mysigt att kunna bada och mysa sig i bastun när vintern kommer och det är snö och kallt ute.
Mmmysigt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0