Playtime

Precis hemkommen från en dag på jobbet med helt underbara arbetskamrater. Trots en hel del mindre behagliga inslag så kan en klar stund eller ett leende från de små trollen plötsligt få allt att bli glömt. Lilla vovven Frida livar självklart också upp stämningen med sin vickande svans och glada skutt. Alla äldreboenden borde faktiskt ha ett djur. En katt, hund, fisk, ja vad som helst, sprider en sådan genuin glädje och värme som vi människor oftast inte är i närheten av. Hursomhelst känner jag just nu att jag har världens bästa jobb! =) Och när man får en sådan känsla ska man verkligen ta vara på den. Annars är det lätt att allt blir vardagsslit som går på rutin. Aldrig att jag tänker spendera en tredjedel av mitt liv rullandes på rutin. Nej, glada miner och tankar på nuet är det absolut bästa.
Nu väntar jag på att M ska komma hem från gymmet så att vi kan äta middag och att jag kan spöa honom i Xbox! Mohahahaha ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0