Sophiasyster

Sedan min examen har tiden susat förbi och mycket har hänt. I skrivandets stund sitter jag nämligen i vårt nya hem i Örebro och flytten hit gick redan igår med ovärderlig hjälp av familj & vänner. Nu när vi sovit första natten och kaoset är över kan jag börja smälta att jag faktiskt numera är sjuksköterska. Det var en fantastisk examensdag som startade med ballonger i hela köket och presenter till frukosten! Inne på skolan fick vi hjälp av de äldre Sophiasystrarna att klä på oss och vi fotograferades i salongen framför tavlan av drottning Sophia. Därefter väntade bubbel-mingel utanför biblioteket, lärarnas tal och lunch i Sophiasalen. Sedan gick bussarna mot Stadshuset där vi generalrepeterade så att allt skulle se organiserat & städat ut. Nervösa och glada sprang vi runt i Gyllene Salen för att hålla nerverna i styr innan intåget in i Blå Hallen. Med ett leende upp till öronen mottogs broschen av prinsessan Christina och det kan kanske låta vidskepligt med med tanke på ceremonins musikval så tror jag också att pappa var med <3 Kvällen fortsatte med familjen med bubbel på Orangeriet och en underbar middag på Trattorian. Om det inte vore nog fick jag så fina presenter att jag fortfarande är djupt rörd! Jag är så innerligt tacksam över all den omtanke och kärlek som finns omkring mig. Utan er hade jag aldrig orkat bo så långt bort, kräla ur sängen 04.20 eller orkat plugga inför alla dessa tentor. Ni har gett mig motivation och energi. Ni har inspirerat mig och funnits i mina tankar hela tiden och jag är så glad över att milen mellan oss har minskat. Jag älskar er över allt annat på denna jord <3


Kommentarer
Postat av: mamma

tänkte samma tanke hjärtat, han var med. Kram

2013-06-13 @ 15:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0