Det är inte alltid så enkelt

Nu när sommarkaoset börjar lida mot sitt slut och man kan se att hoppet lyser om en något lugnare höst börjar också semesterfirarna komma tillbaka till vardagen. Igår och idag har jag varit team med en av dem, eller rättare sagt den som jag hittills inte fått någon vidare bra uppfattning om. Och efter dessa två dagar har jag tyvärr inte ändrat uppfattning. När man börjar närma sig pensionsåldern ska man väl åtminstone kunna prioritera ganska vettigt ändå? Tex. Tycker jag personligen att det är viktigare att hämta en patient från röntgen än att ta bilen för att köpa diskmedel till diskmaskinen i personalrummet. Att hon sen har en attityd gentemot patienterna som jag inte förespråkar, bara pratar om sig själv och dessutom prioriterar sina egna sysslor framför de delegeringar som jag ger är bara lite krydda på moset... Ibland är det inte lätt att vara tålmodig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0