31 november

Man ska aldrig underskatta sista november.
Väckarklockan ringde imorse, som vanligt alldeles för tidigt och alldeles för högt. Men jag låg nöjd kvar under mitt varma täcke för jag var visste ju att det var hundens väckarklocka som ringde. Till mitt stora förtret när Micke till slut gav mig en skrikande mobil så hade vi ju inte alls någon hund. Framför allt hade vi ju inte någon hund som ställer alarm på sin mobil... Dagens otekniska hundar tänkte jag och gjorde mig iordning och gick ut till cykeln. Hade självklart glömt nyckeln så den fick jag minsann gå tillbaka in för att hämta. På min lilla cykeltur till bussen tänkte jag: Åh vad härligt det var med sovmorgon! Kort därefter slog verkligheten mot mig för andra gången denna morgon, jag hade ju inte alls haft sovmorgon och klockan var ju inte ens 07.00... Väl på bussen skulle jag lägga ner busskortet i fickan och känner att det ligger ett kort där. Men inte bankomatkortet som jag trodde utan mitt leg. Bankomatkortet låg självklart kvar hemma! Där försvann planen om eftermiddagens julklappsshopping... Med denna underbara start på dagen slöt jag mina ögon och lät dimman tjockna med en naiv tanke om att nu kan ju dagen bara bli bättre!.. eller?
Föreläsningen på Danderyd var inte alls någon föreläsning utan ett enda kalendarium över alla viktiga datum, deadlines, examinationer, seminarium och övningar som vi måste göra under våra praktikveckor. Berget som jag nyss klättrat över stod alltså framför mig igen. Men....om man tar en sten i taget så når man ju toppen på ett kick ;) Efter en lunch bredvid droppställningar och rullstolar åkte jag in till skolans bibliotek. Där lånade jag en laptop och gjorde mig hemmastadd vid ett av skrivborden. Självklart hade mitt lösenord till SEO (intranätet) gått ut och eftersom det nya lösenordet låg på mailen som man når via just SEO såg jag ingen annan lösning än att packa ihop för att gå bort till datateknikerna på andra sidan skolan. De kunde minsann inte hjälpa till med det utan jag fick ringa en administratör. När det hade ordnat sig och jag fick ett nytt lösenord satte jag mig vid en av datornerna där istället. Väl inne i SEO och med uppgiften framför mig fick jag också syn på tillhörande kurslitteraturlista. Knatade bort till biblioteket igen. Lånade boken, hämtade en laptop och hann precis bara börja med uppgiften innan det var dags att ta tunnelbanan till Östermalm för vaccinationen.
Aaoch!
Tillbaka i tunnelbanan går jag på fel tåg och hamnar i Ropsten. Som om Ropsten ens borde finnas på kartan!! Åker tillbaka till Östermalm för att ta det rätta tåget till Tekniska. Uppe på jorden igen går jag bort till buss 676, bussen som blivit mitt andra hem. Kön växer sig längre och klockan tickar. Jag hör ett utrop om 15 minuters försening p.g.a. köer som i slutändan blir minst 25 minuter. Till slut dyker världens harvigaste buss upp och folk trycker sig in. Här hade jag i alla fall tur och fick en sittplats. Jag slöt mina ögon åter igen och tänkte att den här platsen hade jag i alla fall samlat ihop till under dagen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback