Alla hjärtans dag

Jag har haft en underbar helg i Stockholm med mitt hjärta! Att åka tåg däremot gör jag aldrig om vintertid även om vi fick tillbaka 50% av biljettpriset. Förutom att vintern kom tillbaka hade vi det mysigt i gamla stan, åt middag på TGI Friday's & i Kungsträdgården och shoppade lite grann ;) Det bästa av allt var förstås att få spendera en hel helg tillsammans utan en massa måsten eller sysslor och att bara få ta dagen som den kommer i en stad som har liiite mer att erbjuda.


Idag har jag fått världens finaste blodröda ros av min prins!! Jag tycker verkligen att det är någonting speciellt att få blommor och tidigare har jag bara fått snittblommor i födelsedagspresent och på studenten. Detta är min första ros som jag fått av någon jag inte är släkt med! Och av mitt <3 dessutom :)
En blomma jag aldrig glömmer är Höstglöden jag fick av pappa när jag fyllde 17. Han trodde det var ett Bonzaiträd, precis som jag önskat mig. Nu är den finare än ett Bonzai men jag låter mamma ta hand om den (egentligen de, eftersom den nu sitter i flera krukor) med tanke på mina o-gröna fingrar och eftersom jag är livrädd för att den (de) ska dö. Det är fantastiskt hur en liten handling kan få så stor betydelse.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0