Christmas baby

Hej Ubbiebrow! =)
Jag ser julgranen framför mig. Den står där, till vänster om TV:n som en tjock glad gammal tomte och sprider sin trygga varma barrdoft och förstummar mig mer än nybakta kanelbullar förtrollar ett barn.
Jag vill ha en sådan där gammal jul som barnen i Bullerbyn och Madicken hade. Snön pyrde febrilt i de kalla skogarna, för alltid bor Astrids barn mitt i urskogen eller i skärgårn, och inne i de rödmålade timmerstugorna eldades vedspisarna och kakelugnarna för fulla muggar. Maten dock, kan jag nog skippa. När Krösamaja frossar åt sig av julmaten under ett av Emils välmenade men missförstådda hyss är jag nog inte den enda som får kväljningar. Nej, tacka vet jag dagens lite mer fräscha alternativ. Och nej, inga Mamma Scans köttbullar för min del, Mamma Annalenas is the shit! Höll nästen på att glömma GLÖGGEN! Mm har faktiskt redan tjuvöppnat denna kryddiga värme. Haleluja moment numero un has appeared, show me numero deux: some snow and God has heard my prays!

Hahaha jag börjar bli trött.
*Godnatt*

Kommentarer
Postat av: sandra

Det låter jätte mysigt! Nästan så att jag vill vara hemma i jul i stället för att åka till thailand, men bara nästan ;)

2009-11-15 @ 17:21:38
Postat av: Johanna

Haha jag tar gärna din plats om du ångrar dig! ;)

2009-11-17 @ 17:04:20
URL: http://gandhis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0