Gyn dag 1

Klockan 04:25 imorse var det dags att skutta upp. Första dagen har alltid en förtur på morgonen tack vare all spänning och förväntan. Dimpen kommer däremot på eftermiddagen när hjärnan kortsluter och ögonen frånsäger sig mer intryck. Min handledare var guld! En nyexaminerad Sophiasyster som visste precis i vilken fas jag befinner mig i och vad hon skulle berätta osv. Idag har jag mest iakttagit och försökt förstå strukturen, tankesättet, lära mig namn & orientera mig på avdelningen. Dagens största intryck var mitt första möte med ett dött foster. Det fick mig att känna enorm empati för föräldrarnas upplevelse, tacksamhet inför det liv jag fått och samtidigt respekt för naturens gång. Livet är en fin gåva som vi ska ta vara på och inte ta för givet. Alla är fantastiska och alla behövs genom att bidra med den unika egenskapen av att vara just sig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0