Somatisk placering -Check!


 
Igår blev jag godkänd av mina handledare på slutbedömningen och min huvudhandledare sa till och med att hon kunde se mig som en framtida kollega. Naaaw :) Ändå har jag hela veckan kvar att gå, haha tänkt om jag skulle göra något helgalet! Idag har jag gett min första intramuskulära injektion i gluteus maximus. Det var på en gravid patient som inte kunde ligga still, vilket inte gjorde upplevelsen mer trevlig. Jag, som befann mig på rätt sida kanylspetsen, stormtrivdes och det var med en halvsadistisk känsla som jag lämnade rummet. För samtidigt som det var grymt kul så kändes det förstås tråkigt att göra något som patienten tycker är obehagligt. Nu är det bara tre dagar kvar innan jag tar lov! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback