Peace & Love

Vargen har också en familj.


Vargen har också känslor.

Vargen behöver också någonstans att sova.

Det här med jakt. Jag kommer alltid att ha min åsikt om det oavsett vad andra tycker. Man ska lita på sin magkänsla. Vi är faktiskt inte bara människor som bor här på planeten Tellus. Det finns miljarder andra varelser som också har rätt att leva och ta plats. Det är en mycket begränsad yta som vi måste dela på och det innebär att vi människor, som breder ut oss så in i helvete, inte kan begränsa andra varelsers bestånd för att vi själva ska må bra. Vi har ingen rätt att göra så. Jag vet att tex. vargen ibland har tagit ett får eller en ko men det hör ju till deras överlevnad att göra så. De har inget Ica att gå till när det kurrar i magen. Det jag menar är att vi måste inse att även om vi leker med Ipads och internet så fösvinner inte den biologiska kedjan runt omkring oss. Varelser dör, varelser äter...alla som har sett Lejonkungen vet ju att det är The circle of life. Varför ska riksdagen, som aldrig satt sin fot ute i skogen, bestämma hur många djur som får leva där? Ska dom bestämma hur många människor som får leva i Norrtälje också? Och de som är överflödiga ska skjutas av? Det är ju sjukt!!
Det här är min åsikt. Kan du inte leva med att det finns vargar i skogen så flytta till Sahara då. Jag vill i alla fall att mina barn ska leva i en värld där alla arter och varelser lever tillsammans och respekterar varandra. Vi har inte diktatur här på jorden. Vi lever tillsammans!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh blev nästan tårögd nu..eller inte nästa. Fint inlägg Johanna, och underbara bilder. Jag håller helt med dig! Om vi hägnar in djur så att det blir ännu lättare att jaga, hur kan vi då klandra de rovdjur som tar tillfället i akt? Och det här med att jaga, bara för jagandets skull, och alla idioter de släpper ut med bössa i skogarna. Nej, fy sjutton säger jag bara..

2012-02-10 @ 22:05:37
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/
Postat av: J O H A N N A

Ja det är verkligen korkat! Jag blev så arg igår så jag var tvungen att skriva av mig. Vad vore en natur utan djur??!

2012-02-11 @ 11:04:46
URL: http://gandhis.blogg.se/
Postat av: Elin

Precis! Jag har då aldrig märkt av att det funnits för många djur..det är ju tvärtom! Såg älg och råddjur, räv och till och med lo en massa när man var yngre och bodde i skogen. Nu ser man ju typ aldrig några djur! :( De hör ju till de också!

2012-02-11 @ 19:52:20
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback