Tjuvlyssnat


På bussen på väg in till stan hörde jag två små söta tjejer i åldrarna 6 och 4 år (?) leka "Gissningsleken". Den yngsta tjejen är nr.2, vilket kanske märks :)

1: Det får bara vara personer i Sverige, ok?
2: Ok. Jag börjar! Är han tjock?
1: Nej, men han kan bli.
2: Kan han simma?
1: Nej.
2: Kan han fluga?
1: Nej.
2: Då vet jag! Blåbärsris!!
1: Nej feeel!
2: Nehe...
1: Fråga vad han äter. Typ något vi har i kroppen, en vätska vi inte kan leva utan som börjar på B...
2: Äter han ben?
1: Nej.
2: Bajs! Äter han bajs?
1: Nej inte bajs dumbo!
2: Men vad är det då?
1: Det är någonting rött.
2: Äter han blod?
1: Ja!
2: Då är det en bärfis!!!
1: Neee. Det är såna där som finns hos mormor vet du...
2: Färstingar?
1: Jaaaa :)


Hmmm....jag har då aldrig tänkt på färstingar som personer och tänker nog inte göra heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback