7 september = höst

Jag sitter under min varma, lena och ulliga filt och tittar ut genom fönstret på en riktigt höstdag. Det blåser i träden, regnet faller och jag har det riktigt mysigt här inne. Skulle gärna tända några ljus och läsa lite i mina anteckningar men jag måste traska ner till biblioteket för att lämna tillbaka böcker. Regnjacka och paraply är det som gäller :)
Igår på bussen hem så slog det mig faktiskt att skogen fått en helt annan färg, en mörk grön med vissa rostiga inslag. Från bussen till skolan går jag genom en plantering av ganska låga träd och där är marken alldeles full av löv. Igår var det ändå 20 grader ute (enligt mina klasskompisar) men det känns på morgonen att luften är annorlunda. Det är nästan som att det är någonting magiskt med hösten eller hur?

Kommentarer
Postat av: Helena

tack snälla du. har lagt till dig nu, säg till när du lagt till min blogg :) Kram

2011-09-07 @ 12:10:14
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: J O H A N N A

Va kul! Lade till dig direkt ;D Kram

2011-09-07 @ 12:20:01
URL: http://gandhis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback