Vad väntar du på?

Jag är fortfarande relativt ung och har inte kommit in i arbetslivet på riktigt. Ändå kan jag konstatera att det är alldeles för många dagar av livet som hamnar under kategorin "vardag". Det är de grå och rutinstyrda dagarna som ingen kommer att komma ihåg som får livet att kännas för kort. "Alla dessa dagar som kom och gick -inte visste jag att det var livet." De är som att göra en sallad med alldeles för mycket Isbergssallad, när det egentligen är tomaterna och gurkan som man vill åt. Tänk om livet vore lite mindre sallad och lite mer av det goda? Vardags-dagarna är ju nödvändiga på sitt sätt eftersom det genererar pengar och håller samhället på rätt köl men frågan är om inte livet är för värdefullt för att inte låta varje dag ha någon form av guldkant? Vem vill leva i 90 år om det ändå bara är 50 år som var värda att leva? Oavsett vad det är som gör en lycklig så borde man definitivt ha rätten att få uppleva den lyckan oftare. Det kan vara små banala ting som gör vardagen mindre grå. Det kan vara något så underskattat som variation. Med detta lilla konstiga inlägg vill jag egentligen uppmana alla om att våga leva ut sig själva. Det har alla sin stora rätt till och det finns ingenting att vänta på. Livet är för stort och för vackert för att inte utnyttja varje sekund av det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback