Bara jag kommer hem

Igår sprang jag terränglöpningsspåret på 5km här i Norrtälje. Satan i gatan, jag skulle ha tagit ordet "terräng" på mer allvar. Men ska man träna så ska man ju! Sedan slog jag mig ner i gräset och började läsa i min nya bok Bara jag kommer hem. Det är en självbiografi av Nina Muhonen som berättar om hur hennes liv förändrades efter en olycka som gjorde henne förlamad och beroende av respirator. Ett gripande livsöde som både ger en bra inblick hur den drabbade tänker om sin situation och samtidigt skapar förståelse för hur man själv bör bete sig i möte med olycksdrabbade. Verkligen läsvärd! Dock blåste det ganska mycket och jag var så inne i boken att jag inte ville gå in. Så nu sitter jag här med nackspärr och svär över att jag inte gick in tidigare. Jag är inte i närheten av lam i alla fall så det känns ynkligt att klaga. Idag är det inte lika varmt ute så jag får roa mig här inne med min bok innan jag ska ta en svängom med dammsugaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback