Norrälje Nytt

Samtidigt som jag själv lär mig lite nytt om Norrtälje tänkte jag överösa er med information också. Bra va? 2014 ska det nya badhuset här i stan stå klart. Det gamla vattentornet kommer att bli en del av budhuset varifrån en 70 meter lång vattenrutschbana kommer utgå från. Desstuom kommer det bli klättervägg, trampoliner, rehabavdelning med justerbar botten, relaxavdelning med solterass, ångbad, bastu, bubbelpool och utomhuspool. Detta ser vi fram emot!

Senare har det dokumenterats hur ett rådjur skuttar över ett lodjur i stan, häftigt! Inte för att jag vill möta lodjuret i spåret men visst är dom fina?

På lördag är det dessutom Postrodden. En ro- & seglartävling vars rutt från Grisslehamn till Eckerö är till minne av öbornas plikt att leverera post till dåvarande svenska Finland. De tävlande är klädda i tidstypiska kläder och båtarna är av äldre modell. Om vädret tillåter ska vi titta på tävlingen, ska bli mysigt att få se andra sidor av "Norrtelje"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0