9 december 2011

 

 

Äntligen fredag!!! Det betyder att det är sovmorgon imorgon, för jag börjar inte praktiken förrän 13.30. Halleluja! Det bästa är att jag inte ska göra någonting. Alls. Jag ska sova som en gris till klockan 12 och inte en sekund kortare. Åh vilken lycka. Idag har jag lagt om en CVK och ringt tusen samtal medan jag tittade på snön som yrde storm utanför. Att vara sjuksköterska handlar tydligen inte bara om alvedon och plåster utan om att vara en sambandscentral, växel, telefonkatalog och koordinator... hua! Dessutom har jag palperat en tydlig njurabscess (wow), tagit EKG på en patient med misstänkt hjärtinfarkt och som hade O-HLR vilket slog knut på etiska hjärtncentra. Livet är inte lätt och jag beundrar människor som fattar kloka beslut i svåra situationer. Det är mycket här i världen som vi inte kan påverka men rätten att bestämma över sitt eget liv kan ingen någonsin ta ifrån oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback