Sorbet

Hujedamig vilken kvalmig dag! Det fanns inte en syreatom på jobbet och skam den som öppnar ett fönster. Men jag klagar inte, värmen är mycket varmt välkommen ;) Så fort jag slutade passade jag på att brainfreeza mig med lite apelsin- & morotsorbet tillsammans med Petra och Malin. Faktiskt galet gott!
På väg in på Willys blev jag stoppad av två, uppenbarligen minderåriga, pojkar som frågade om jag kunde köpa med cigaretter. Överraskande spontant svarade jag: -Nej, aldrig i livet! Lite förvånad över min starka reaktion fortsatte jag in i affären och funderade över vilken enorm makt grupptryck egentligen har. För visst låter det orimligt att en så ung människa redan blivit så pass nikotinberoende att man ber okända människor köpa med? Åtminstone hoppas jag att det inte är så. Hur ska det i så fall gå för dom i framtiden när växthuseffekts-somrarna gör entré och syreatomerna är ett minne blott?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback