The prestige

I förrgår kväll fick jag nästan en nära-döden-upplevelse. Jag och min sambo bråkade lite om vem som skulle sova på vilken sida av sängen. Egentligen är ju mina chanser att vinna minimala men det får man inte, under vilka omständigheter som helst, avslöja. Hursomhelst fick jag lite väl hög fart i ena riktningen och med en skicklig skruv dessutom. Det kändes som det tog flera minuter innan jag till slut landade på golvet. Nog för att det är hela 70 cm ner men kom igen. Jag hann tänka hur långt det var från sängen till byrån och om det fanns någon risk för att jag skulle slå i den. Försökte också minnas om bordsfläkten stod nära kanten och riskerade att ramla ner på mitt huvud. Jag till och med tänkte att spegeln som stod lutad mot väggen ovanpå byrån skulle kunna ramla ner över mig.
Jag landar -överraskande mjukt men chockad. En smäll och en skål med mynt ramlar ner på mina ben och sprider enkronor och pennys över hela sovrumsgolvet. Nu börjar jag gråta och skratta om vartannat precis som en liten treåring. Men skam den som ger sig ;*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0