The Quiz

 

Jobbat 7-13.30  &  Gymmat 14-15
Har jag precis ätit lite mumsig tonfisk som mellanmål. Förbereder min rinnande näsa för träning igen imorgon och mer jobb i helgen :)

 

På morgonmötet strax innan sju imorse kom jag att tänka på vilken härlig arbetsplats jag har. ALLA hälsar på ALLA. ALLA vet vilka ALLA är och ALLA bryr sig om ALLA. Att starta arbetspasset, som idag, med en kvarts skrattande är få förunnat! Underbara kollegor och underbara boende som man bara vill ta med hem, helst adoptera på något sätt. Men jag tror Micke skulle tycka det var konstigt haha!
Frågan är om det kommer kännas likadant på min eventuellt nya arbetsplats? Om inte, är det i så fall värt det ändå tack vare en högre timlön? Alla vet ju att det vore oetiskt att ens jämföra OB-procenten mellan vården och den offentliga sektorn men å andra sidan är det ju inom vården jag kommer tillbringa större delen av mitt resterande liv. En trogen och lång verksamhet på en arbetsplats kan ju faktiskt ge större förtroende för en högre och fast tjänst i framtiden. Dessutom ger varje dag en djupare inblick i allt som rör människans väsen. Psykologi, vård, beteende, medicinering, planering, diagnostisering osv. Saker jag eventuellt kan ha nytta av under mina kommande studier. Jag har ju faktiskt stått ut med att vara timvikarie under hela hösten och snart halva våren nu. Snart sommar och då är det ju schemalagd tid som gäller.
Usch, svåra frågor här i livet. Men här finns inga rätt eller fel. Bara mer eller mindre gropiga vägar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0