Obsessed by time


Det finns så ofantligt MYCKET jag vill göra. Den senaste tiden har jag funderat över om min tid kommer räcka till?? Och i detta nu känns det som att jag inte gör någonting alls. Jag vill resa, stå 5895 meter över havet på Kilimanjaro och blicka ut över världen, jobba som barnsjuksköterska, bli ett med en strand någonstans tills mitt mörka hår blir ljust, gifta mig med min sambo på en kulle med vinden i håret, bli nedtrampad av gesäller i Kenya, lära mig köra bil i New York och sitta i en gränd i Nice och äta croissanter och brie tills jag spyr...
Detta inlägg är ett tecken på att jag behöver jobba lite så att jag får höra livet ur en annans perspektiv. Mitt jobb har alltid fått mig att bli lugn vad gäller min tidspress/-brist. Där är NUET det enda som finns. Ingen minns vad som hände igår och ingen vet vad det är för dag som kommer imorgon. Det är på något sätt det sättet att leva som ger liv åt uttrycket "livet är en fest". Och om man hela tiden gör det som känns rätt och bra just så tror jag att livet blir som allra bäst.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag kan bara hålla med.....men jag kan hoppa över att gifta mig med Micke. :-) du skriver mkt bra syrran! Kram

2010-04-28 @ 19:42:04
Postat av: J O H A N N A

Hahaha vilken tur brorsan ;)

Tacktack =D

KRAM

2010-04-28 @ 20:47:21
URL: http://gandhis.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback