It's friday I'm in love

Det är fredag. För mig är det typ måndag. Har inte jobbar på hela veckan men att dra in lite extra ob i sista stund känns ändå inte helt fel.

På söndag är det redan första advent. Så mysigt! Sedan är det bara drygt tre veckor kvar till jul =)

På julafton ska jag vakna upp här, i vår fina lägenhet. Mysa och ta det lilla lugna. Kanske äta lite frukostgröt i Rosahuset eller på Selkroken. Sedan åker Micke iväg och hämtar sin bror Christoffer och hans flickvän Sandra på Arlanda som kommer hem från USA över jul. Så för mig blir det att njuta hemma hos mamma och Thomas HELA DAGEN. Känns superskönt att vara på ett och samma ställe.


Ingen julklappshysteri i år, puh! Utan behöver endast inhandla 4 klappar. De ska jag köpa med kärlek och baktanke. En för 50kr som vi använder i "Bytesleken", en hemlig för 300kr som är till en speciell person som vi lottat fram, en av kärlek till Micke såklart (GE MIG TIPS!!!) och slutligen en till hans föräldrar. Pst. vet nämligen att det ligger en jättesnygg kristallkrona och väntar på oss samt ett par hemmagjorda lovikavantar som Berit stickat med en träpinne som man gjorde på medeltiden. TIPS HÄR OCKSÅ TACK!!
På juldagen ska vi fira lilla julafton i Rosahuset. Tror inte det blir något juldagsstatt för min del. Känner inte något behov av det. Nu för tiden vill jag spendera all min tid med människor jag älskar, trivs och mår bra med. Träffar hellre mina vänner som är hemma på lov över en kopp glögg. Jag kanske håller på att bli gammal men det är så det känns. Sparar hellre min sena natt till nyår. Vad ska man hitta på då måntro?

Hur ska ni fira 2010?




Ett troll i mammas
Ett troll i mammas "Tomteland" som brukar stå ute på trappen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0