Dags att göra något vettigt av all dö'tid?

Aloha!

Känner mig lite mör i kroppen efter gårdagens spinning och styrkepass med Sara på Gold's Gym. Tommy tyckte tydligen att det var onödigt att vi köpte dyra medlemsskap när han ändå bara kan släppa in oss gratis, weei :)  Problemet är att vi får lite för mycket relax-spa-känsla när vi är där så vi stänger av hela hjärnkontoret. Tex. Jag hade glömt badlakan hemma men som tur är så använder gymmet sig av engångshandukar ist för pappershandukar inne på toaletten så jag tog typ 8 sådana med mig in till duschen. Trött som jag var insåg jag att jag hade glömt att ta av mig trosorna och utbrister: Fan va dum i huvet' ja ä, ja kan ju inte duscha med troser på! Vi tittade på varandra men framför allt på Sara som tänkte gå in i duschen med Alla kläder på sig....haha vi skratta tills vi var nära på att kissa på oss!

Måste berätta om en annan glad grej som hände igår, på jobbet dock. Killen med den röda mössan som spelar folkmusik högt på sin mobil medan han handlar och som inte direkt har alla flingor i paketet kom på besök medan jag ironiskt nog stod och städa lite i flinghyllan. Jag märkte honom inte först men sedan så började han ta lite i mitt hår, wierd... När jag titta på honom och sa hej så tog han fram handen och ville göra Hi Five som vi brukar och när vi gjort det blev han jätteglad och nästan studsade därifrån. Skämdes lite när jag märkte att min torra chef såg oss men han fattar liksom inte kulturen mellan mig och rödmössan^^ På tal om min chef har jag ännu inte fått mitt schema så idag ska jag ägna mig åt att tvätta och göra iordning några matlådor för nu är tyvärr lasagnen slut...

Puh, långt inlägg idag.... men på sista tiden har jag blivit väldigt intresserad av ta en kurs för att bli bartender. Inte för att det är ett speciellt dygnsrytm-vänligt extraknäckarjobb men det funkar ju att ha med sig i bagaget nästan överallt. Och särskilt praktiskt kan det vara den dagen man börjar plugga igen och behöver lite bonuspengar utöver studiebidraget.
Jag kollade upp saken och det går faktiskt en kurs av stapeln på måndag och platsen är BI dvs. typ 50m från där vi bor! Den håller på tre kvällar i veckan, mån-ons, kl.18-22 i fyra veckor så jag är klar första veckan i mars. Innehåller ett teoretiskt och ett praktiskt prov. Med tanke på all tid jag lägger ner på att transportera mig (från och till jobbet samt hem till Sverige) så ger det ju bra pluggtid. Kursen kostar dock 7500Nok :S så det kräver nog lite mer eftertanke än en natts sömn haha.. Dessutom måste jag fråga på jobbet om jag kan jobba dag i början av veckorna hädanefter. Hmmm... Vad tror ni?

Dagens norsktips: Handlar idag om mat. Undvik keson här, den är både gräddig, torr och har alldeles för stora "ostklumpar", blää. LIkaså har norge inte fattat det här med fil... Skummet melk är inte fil som man kan tro utan smakar mest sur rinnig mjölk. Vill du ha fil så leta efter Cultura. Och sist men inte minst vill jag rekomendera den rosa mjölken till inget annat än bakning och matlagning. Den är fet som smör och vadderar hela munnen med ett tjockt vitt lager som gör att man nästan kvävs! En varningstext borde utföras på paketet.

Nu över till tvättning och trackasering av chef! ;)
Pysspyss

Kommentarer
Postat av: Jocke

Bra skrivit syrran!

Klart du ska gå kursen (pengar är till för att spendera) ;-)



ha de !

2009-02-04 @ 17:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0